- Adolfowi
- Drzewo wyłonione
- Drzewo rozłożyste
- Dwa drzewa
- Drzewo skrępowane
- Pod drzewem
- Pomnik przyrody
- zdarzenie morfologiczne
- Rama
- stół
- transfuzja
- Kapliczka złożonz
- Kapliczka frasobliwa
- Kapliczka biała
- Kapliczka odarta
- Konfesjonał przydrożny
- Minikolumna nieskończoności...
- ofiara
- Arka
- Piramida
- Zjawisko
Krzysztof Mazur
Urodzony 12.10.1958 r. w Bielawie. Studia na Wydziale Sztuk Pięknych UMK w pracowni rzeźby Barbary Bieniulis-Strynkiewicz oraz Adolfa Ryszki. Dyplom ukończenia studiów otrzymał w 1984 r. Po studiach pozostał na uczelni pracując w Zakładzie Rzeźby jako sztukator, a od 1990 r. jako asystent początkowo prof. Adolfa Ryszki, następnie prof. Macieja Szańkowskiego. Obecnie wraz z asystentką Anitą Oborską-Oracz prowadzi na Kierunku Rzeźby Pracownię Rzeźby II.W latach 1988 - 1990 zorganizował w swoim domu szereg kameralnych spotkań twórczych. W 1992 r. powołał i przez kilkanaście lat prowadził Fundację Praktyk Artystycznych "i...", będąc uczestnikiem i autorem, bądź współautorem wielu imprez artystycznych w tym pięciu Ogólnopolskich Spotkań Twórców i dziesięciu Wystaw Wielkanocnych. Za swą działalność w 1998 r. został wyróżniony przez Ministra Kultury odznaką "Honorowy Działacz Kultury".Swoją twórczość prezentował na kilkunastu wystawach indywidualnych i kilkudziesięciu wystawach zbiorowych.
Graduate of the Faculty of Fine Arts, Nicolaus Copernicus University in Toruń. Diploma in 1984 in the atelier of Professor
Adoff Ryszka. Employed at the Faculty of Fine Arts NCU in Toruń since 1990. Presently runs a sculpture atelier for senior
courses of the Study Course Sculpture. Artistic activities in the field of sculpture, arrangement of sites and situations.
The author of 15 individual exhibitions.Participant in 75 joint exhibitions.
W pracy twórczej zajmuję się przede wszystkim rzeźbą i instalacją. Chętnie pracuję angażując sytuacje zastane. W zależności od potrzeb artykulacyjnych używam różnych materiałów najczęściej jednak drewna tworząc m.in. cykle "Łodzi", "Drzew" i "Sklejek" Względem materiału podejmuję najprostsze z możliwych działania, uwzględniające bądź uwypuklające jego naturę. Moje realizacje rzeźbiarskie w warstwie metaforycznej odnoszą się najczęściej do problemów międzyludzkich, ale poprzez pryzmat przeżyć osobistych.